Skip to content

Dystrybucja nagród badawczych z National Institutes of Health wśród szkół medycznych

1 miesiąc ago

518 words

National Institutes of Health (NIH) są głównym źródłem wsparcia badawczego dla szkół medycznych w Stanach Zjednoczonych. W 1997 r. NIH przyznał szkołom medycznym łącznie 17 445 grantów naukowych i kontraktów o łącznej wartości 5 miliardów dolarów1. Dla porównania, granty badawcze i kontrakty przyznane szkołom medycznym ze wszystkich źródeł w tym roku wyniosły 7,8 miliarda dolarów2. Fundusze te nie są równomiernie rozdzielone pomiędzy 125 amerykańskich szkół medycznych. W 1981 r. 75 procent dolarów badań NIH zostało przyznanych tylko 40 szkołom3. Powody, dla których można wyjaśnić tę nierówną dystrybucję, obejmują korzyści skali; wyniki mniejszej liczby badań w niektórych instytucjach, ze względu na wysokie koszty nowoczesnych urządzeń i sprzętu biomedycznego oraz ograniczona dostępność funduszy instytucjonalnych na wsparcie wydziału badawczego; oraz niższy priorytet przyznawany badaniom w niektórych szkołach, w szczególności w tak zwanych instytucjach społecznościowych. Zasugerowano, że środowisko badawcze, w którym zasoby są ogólnie ograniczone, doprowadziłoby do jeszcze większej koncentracji badań wśród kilku instytucji.3
W ostatnich latach pojawiły się dodatkowe czynniki, które mogą utrudniać niektórym szkołom medycznym wspieranie badań. Wdrożenie opieki zarządzanej i rosnąca konkurencyjność lokalnych rynków opieki zdrowotnej może zmniejszyć zdolność niektórych szkół medycznych do dofinansowania kosztów badań nieobsługiwanych przez granty4-6. Członkowie wydziału w tych szkołach mogą być zachęcani do poświęcenia więcej wysiłku klinicznym działania, które przyniosą dochody. W ostatecznym rozrachunku instytucje te mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji w konkursie na nagrody NIH7. Ponadto rozwój organizacji nastawionych na zysk prowadzących badania przekierował fundusze na badania kliniczne z dala od szkół medycznych8.
Czy te czynniki ograniczają udział niektórych szkół medycznych w badaniach i służą skoncentrowaniu większej aktywności badawczej na innych. Istnieje ograniczone wsparcie empiryczne dla tej hipotezy. Chociaż finansowanie badań stało się bardziej rozproszone wśród uniwersytetów, nie było tak w przypadku szkół medycznych9. Wśród wydziałów medycznych w szkołach medycznych, te, które otrzymały największą liczbę nagród NIH, otrzymywały coraz większą liczbę nagród w latach 1980-1994 niż czy departamenty angażowały się w mniejszą działalność badawczą. 10 Jednak dystrybucja nagród naukowych w szkołach medycznych jako całości była niejasna. Badaliśmy zmiany w dystrybucji nagród badawczych NIH w szkołach medycznych w latach 1986-1997 oraz zmiany w schemacie dystrybucji według wydziału lekarskiego, stopnia akademickiego prowadzonego przez głównego badacza oraz nagrodzonego instytutu NIH.
Metody
Dane o nagrodach za badania od NIH do amerykańskich szkół medycznych w latach 1986-1997 otrzymano od NIH. Dane te obejmowały liczbę nagród badawczych i wartość (w dolarach) nagród przyznawanych poszczególnym szkołom medycznym według departamentu, stopnia uzyskanego przez głównego badacza oraz instytut przyznający nagrodę (w tym Narodowy Instytut ds. Nadużywania Alkoholu i Alkoholizmu, Narodowy Instytut ds. Narkomanii i Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, który w 1992 r. powrócił do NIH)
[patrz też: opukiwanie płuc, obrzęki opadowe, pompa krążeniowa ]
[hasła pokrewne: ból kolana po bieganiu, ból krtani, ból w dolnej części pleców ]