Skip to content

Dystrybucja nagród badawczych z National Institutes of Health wśród szkół medycznych ad 5

1 miesiąc ago

557 words

Każda z tych zasad może nieproporcjonalnie wpłynąć na najwyższe instytucje. Odsetek nagród przyznanych 10 najlepszym szkołom przez wysoce konkurencyjne instytuty NIH był wyższy w 1997 r. Niż w 1986 r. Jeśli silniejsza konkurencja sprzyja szkołom o większej działalności badawczej3, wówczas budżety poszczególnych instytutów NIH mogą wpływać na stopień, w jakim nagrody są skoncentrowane w intensywnych badaniach medycznych szkołach.
Należy odnotować kilka ograniczeń tego badania. Najpierw zbadano tylko sponsorowane przez NIH badania. Chociaż inne źródła wsparcia badawczego często towarzyszą sponsorowaniu NIH, niektóre szkoły mogą prowadzić programy badawcze bez wsparcia NIH, poprzez dotacje od firm biotechnologicznych i farmaceutycznych. Po drugie, nie uwzględniono nagród przyznawanych szpitalom i fundacjom badawczym związanym ze szkołami medycznymi. Większość tych instytucji otrzymuje niewielkie środki na badania, ale ponieważ kilka szkół medycznych jest powiązanych ze szpitalami, które otrzymują znaczne wsparcie NIH, przeprowadzono analizy obejmujące dotacje dla tych szpitali. Uwzględnienie tych dotacji nie zmieniło naszego wniosku dotyczącego rosnącej koncentracji grantów badawczych NIH w szkołach intensywnie korzystających z badań.
Mimo iż w badaniu tym ranking szkół medycznych był zgodny z poziomem ich działalności badawczej i nie uwzględniał zmian w randze poszczególnych instytucji, zmiany w randze były rzadkie. Z 10 szkół medycznych o największej aktywności badawczej w 1997 r. 8 znalazło się również na liście najlepszych 10 w 1986 r. Podobnie, w okresie studiów tylko sześć szkół w rankingu 11 do 50 w działalności badawczej zostało zastąpionych przez szkoły wcześniej w rankingu 51 lub niższy.
Te odkrycia mogą zainteresować administratorów, badaczy i edukatorów w szkołach medycznych, a także twórców polityki badawczej. Administratorzy w szkołach, którzy są bardzo aktywni w badaniach, mogą być dość pewni, że ich instytucje prawdopodobnie będą nadal prowadzić badania i czerpać korzyści ze zwiększenia finansowania NIH. Szkoły zajmujące od 11 do 50 lat działalności naukowej prawdopodobnie utrzymają swój udział w nagrodach za badania naukowe i mają jedynie ograniczoną szansę na wyparcie 10 najlepszych szkół w tym zakresie. Szkoły o randze 51 lub niższej, które stanowią większość szkół, mogą chcieć ponownie rozważyć swoje inwestycje w misję badawczą o minimalnym potencjale wzrostu lub mogą skoncentrować ograniczone zasoby badawcze na udanych programach nauki podstawowej. Podobnie, badacze, którzy pracują w naukach podstawowych lub ci, którzy są związani ze szkołami, które są bardzo aktywne w badaniach, mogą cieszyć się poczuciem przewagi konkurencyjnej i bezpieczeństwa. Natomiast członkowie wydziałów szkół o mniejszej działalności badawczej mogą potrzebować skupić swoje projekty badawcze i współpracować z innymi instytucjami, aby zapewnić przetrwanie programów badawczych na swoich kampusach. Nauczyciele, którzy postrzegają badania jako podstawowy element edukacji medycznej powinni pamiętać, że studenci medycyny i mieszkańcy mogą być mniej narażeni na badania, ponieważ działalność ta koncentruje się w mniejszej liczbie instytucji. Jednak większa stabilność finansowania badań w naukach podstawowych, w porównaniu z finansowaniem badań klinicznych, prawdopodobnie pozwoli wielu szkołom medycznym zachować rdzeń członków wydziału zaangażowanych w prace w zakresie podstaw nauki.
Twórcy polityki badawczej mogą być zainteresowani relacją między konkurowaniem o nagrody NIH a koncentracją w dystrybucji nagród
[hasła pokrewne: komórki oksyfilne, wysiękowe zapalenie opłucnej, szmery oddechowe ]
[więcej w: candidia, chłoniak rokowania, chłoniak złośliwy ]